ODTÜ Teknokent Atom Toplam 57 Oyun Geliştirdi

ODTÜ Teknokent Atom Toplam 57 Oyun Geliştirdi

Binin üzerinde oyun geliştirildiğini aktaran Karaata, bu yıl Türkiye’de 192 geliştiricinin toplam 57 oyun geliştirdiğini bildirdi.

“ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEMDE BAŞARILI ŞİRKETLERİN ÇIKACAĞINA İNANIYORUZ

” ODTÜ TEKNOKENT Genel Müdürü Mustafa Kızıltaş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, oyun geliştirme sektörünün Türkiye için önem taşıdığını belirterek, dünya genelinde sektörün yakın dönemde 100 milyar dolarlık ciroyu aşacağına dikkati çekti. Kızıltaş, Türk halkının teknoloji kullanımı ve geliştirilmesi konusunda ciddi potansiyelinin bulunduğunu ifade ederek, “ODTÜ TEKNOKENT’te 300’ün üzerinde firma var. Bu firmaların 200’ü ilk kez ODTÜ TEKNOPARK’ta. Firmaların teknoloji ihracatından elde ettikleri gelir 1 milyar doları geçti.

Türkiye’ye çok ciddi şekilde katma değer üretmeye başladılar. Önümüzdeki dönemde başarılı şirketlerin çıkacağına Dünyanın en büyük ve kapsamlı oyıın geliştirme maratonu Global Game Jam ‘de geliştiricilerin zamanla yarışı sona erdi. Tüm dünyada oyun geliştiricileri ve sektöre merak duyanları bir araya getiren en büyük ve kapsamlı oyun geliştirme maratonu Global Game Jam (GGJ) sona erdi.

Belirlenen 48 saatlik sürenin ardından ODTÜ TEKNOKENT ATOM’da 192 geliştirici tarafından toplam 57 oyun geliştirildi. GGJ’nin Türkiye’deki en önemli merkezi olan ODTÜ TEKNOKENT ATOM, bu yıl 192 oyun geliştiriciye ev sahipliği yaptı. Etkinliğin bu yılki temasının “dalgalar” olarak belirlenmesinin ardından ekiplerini oluşturan geliştiriciler, yoğun çalışma temposuna girdiler. Belirlenen 48 saatlik süre tamamlandığında 192 geliştirici tarafından toplam 57 oyun ortaya çıkartıldı.

ATOM Ön Kuluçka Merkezi Program Yöneticisi Elif Karaata, etkinliğin kapanışında yaptığı konuşmada, Türkiye’deki etkinliklerin bu yıl 9 farklı merkezde gerçekleştirildiğini söyledi. Etkinlik kapsamında aynı anda 95 ülkede 30 inanıyoruz.” dedi. Oyun geliştirmenin geleceğin mesleği olduğunu ve bu sektörde her disiplinden insanın yer alacağını belirten Kızıltaş, “Gençlerin, çocukların yetişebilmesi, doğru şekilde eğitilebilmesi, özellikle onlara kendi kültürümüzü öğretebilmemiz için oyun geliştirme sektöründe gayret göstermemiz lazım.

Hem para kazanmak hem teknolojiyi geliştirmek hem de gençlere iyi bir eğitim verebilmek adına oyun sektörünü çok önemsiyoruz.” diye konuştu. ODTÜ TEKNOPARK Genel Müdür Yardımcısı Hanzade Sarıçiçek de GGJ’nin bir yarışma etkinliği değil, oyun geliştirme şenliği olduğunu söyledi. Etkinlikte birçok oyun geliştirildiğini, bazı oyunların da satışa sunulduğunu belirten Sarıçiçek, “GGJ sayesinde farklı disiplinlerden oyun geliştiriciler bir araya gelme fırsatı buluyor.

Katılımcılar verilen temaya uygun oyun geliştirmek için 48 saat uykusuz çalışıyor. Bu oyun geliştiriciler daha sonraları sektörde iş imkanı bulabiliyor.” ifadelerini kullandı.

“ETKİNLİK YARIŞMA DEĞİL, DAHA ÇOK YARDIMLAŞMA TADINDA OLDU”

Etkinliğin katılımcılarından Bahçeşehir Üniversitesi öğrencisi Batuhan Ozan Kaplan ise GGJ’ye üçüncü kez katıldığını belirterek, bu yıl ekip arkadaşlarıyla “mangal simülatörü” geliştirdiğini söyledi. Kaplan, geliştirdikleri oyun sayesinde sanal ortamda sensörler yardımıyla mangal yapmanın mümkün olacağını kaydetti.

Katılımcılarından Ankara Üniversitesi mezunu Osman Biçer de 48 saat süren etkinlikte sadece 3 saat uyuduğunu ve ekibiyle iyi bir sonuç elde ettiklerini ifade ederek, “Bu ortamı herkesin görüp tatmasını istiyorum. Etkinlik yarışma değil, daha çok yardımlaşma tadında oldu. Diğer katılımcıların hangi oyunları geliştirdiğini görmek ve onlarla yardımlaşmak güzel bir duyguydu.” dedi. /Ankara 24 Saat

Previous Siber Saldırının 1 Saati 1 Milyar Dolar
Sonraki Nanoteknoloji İle Gece Görüşü Gelişiyor

Diğer Yazılar

Genel 0 Yorum

“Global Ekonominin Geleceği Kadınların Elinde”

Kadın iş gücü artışının global ekonomik hedeflere ulaşmadaki stratejik önemini geliştirme amacıyla düzenlenen G(irls)20 Zirvesi, 5-6 Ekim 2015 tarihlerinde İstanbul’da gerçekleştirildi. “Ülkem İçin Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Destekliyorum” projesinin mimarı Koç

Genel 0 Yorum

Sabancı Üniversitesi, MY-WAY Projesi’nin Türkiye Temsilcisi Oldu

Sabancı Üniversitesi Girişimcilik Kurulu (SUGK), Avrupa Birliği Horizon 2020 Araştırma ve İnovasyon Programı tarafından fonlanan, 1 Ocak 2015 itibariyle başlayan, 2 yıllık sürecek MY-WAY Projesi’nin Türkiye temsilcisi oldu. MY-WAY Projesi;

Genel 0 Yorum

Rahat Ofisler Verimliliği Artırıyor

İş hayatında dengeli ve mutlu yollarından biri de huzurlu bir ofisten ve uyumlu iş arkadaşlarından geçiyor. Kariyer.net tarafından düzenlenen ve yaklaşık 5000 kişinin online olarak yanıtladığı anket sonuçları çalışanların nasıl

Genel 0 Yorum

Startup Turkey Challenge 2016 Birincisi AloTech Oldu!

Girişim dünyasının en büyük etkinliklerinden birisi olan Startup Turkey etkinliğinde 15 finalist girişim arasından en başarılı girişim AloTech seçildi. Dünya genelinde 700 katılımcı, 150’den fazla yatırımcı ve 100’ü aşkın girişimcinin

Genel 0 Yorum

İTÜ Çekirdek Girişimcisi Blackbox Girişim Hizlandırma Programına Davet Edildi

İTÜ ARI Teknokent bünyesinde yer alan, Türkiye’nin önde gelen girişim kuluçka merkezlerinden İTÜ Çekirdek’in girişimcilerinden, giyilebilir cihazlar için yazılım ürünleri üreten Hangaarlab (www.hangaarlab.com), Silikon Vadisi’nin tanınmış uluslararası girişim hızlandırma programlarından

Genel 0 Yorum

MWC 2016’nın Kazananı LG G5 & LG Oyun Arkadaşları Oldu

LG Electronics, aralarında etkinliğin en saygın ödülü olan “En İyi Mobil Telefon & Cihazlar Ödülü”nü de içeren toplamda 33 ödülle MWC 2016’nın en takdir edilen markası oldu. LG’nin en yeni

0 Yorum

Henüz Yorum Yok!

Siz bu yazıya ilk yorumu yapabilirsiniz!

Yorum Yazın

Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilir.